SP Sluis komt op voor Sociale Werkvoorziening

3 februari 2015

SP Sluis komt op voor Sociale Werkvoorziening

29 januari was het de eerste raadsvergadering in het nieuwe jaar 2015. Onze eerste motie in 2015 was ook weer en feit, de motie was een oproep om het college alle beschikbare middelen moet inzetten om het vastgelopen cao-overleg voor de Sociale Werkvoorziening weer heropend te krijgen.

De onderhandelingen voor een cao- Sociale Werkvoorzieningen liggen al stil sinds                       30 januari 2014, de redenering van de werkgevers (Vereniging Nederlandse Gemeenten) is dat de Participatiewet het niet meer nodig zou maken een aparte cao voor de SW  werknemers af te sluiten, de SP is het daar absoluut niet mee eens met deze stelling van de VNG, daarom onze motie.

Onze motie werd aangenomen met 15 stemmen voor en 2 tegen, de tegenstemmers waren dhr. Almekinders en dhr. Thomas beiden VVD het derde VVD-raadslid mevr. Van Kleef stemde wel voor onze motie.

De Rondvraag; onze fractie had een schriftelijke vraag ingediend over de zondagsluiting van alle apotheken in onze gemeente, wij zijn van mening dat het onacceptabel is dat een inwoner van de gemeente Sluis op zondag en in de avonden zijn medicijnen moet ophalen in Terneuzen.

Wethouder de Bruijn had als antwoord dat er een test loopt in Tilburg met een robot-apotheek maar deze test kan nog zeker 3 tot 4 maanden duren en dan de plaatsing bij de Huisartsenpost  in Oostburg, wel heeft de wethouder toegezegd dat hij samen met CZ naar een tijdelijke oplossing zal zoeken, we houden dit in de gaten en komen hierop terug