Verkiezingen SP SLUIS

6 april 2017

Verkiezingen SP SLUIS

Bij de laatste 3 verkiezingen heeft de SP SLUIS, met hulp van onze medestanders steeds gewonnen. Tijdens onze analyses hebben wij een PLAN VAN AANPAK, binnen het SP SLUIS bestuur, op papier gezet, om met de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar te beginnen.

Ik heb het over een plan van aanpak, mede ook omdat vandaag bekend is geworden dat waarschijnlijk de PVV, van plan is om volgend jaar, in onze gemeente, mee te doen met de gemeenteraadsverkiezingen.

Het plan is niet om alleen maar mee te doen, oplossingen aandragen ,maar ook om meer zetels te gaan bezetten in de gemeenteraad. De laatste jaren hebben wij onze standpunten verdedigd en meegedacht om Sluis socialer te maken, gezorgd voor meer openbaarheid in het bestuur, en de problemen van de sloop van 1000 sociale huurwoningen (urgent probleem) door Woongoed Zeeuws Vlaanderen.

Ook het volbouwen van de Zeeuwse kust is, en blijft een probleem, waar de SP Sluis voor blijft inzetten. Niet alleen de hoogbouw, maar ook het groter wordend gevaar van leegstand en verpaupering van vakantiehuizen in onze kernen is een aandachtspunt.

Dit wil niet zeggen dat de SP SLUIS geen oog heeft voor de werkgelegenheid, en het bevorderen van een goed investeringsklimaat voor toekomstige bedrijven, Vooral op het gebied van milieu en innovatie is voor ons een heel belangrijk speerpunt.

Als de krimp en vergrijzing een halt moet worden toe geroepen, moeten wij voor onze jongeren een gunstige woonomgeving , vacatures voor hoogopgeleide creëren, en zorgen dat de zorg en leefbaarheid in de kernen wordt gewaarborgd. Mede ook door het stimuleren van verenigingen, cultuur, en uitgaansgelegenheden.

Tot slot, iedereen die wil meedenken, meedoen of vragen heeft over hun woonomgeving of oplossingen heeft. Neem contact met ons op en wij komen naar U in onze kernen toe.

Met Partijgroet

Bestuur SP Sluis