Brug over de kaai in Sluis Vergunningsplichtig?

4 februari 2017

Brug over de kaai in Sluis Vergunningsplichtig?

In zijn vergadering van 10 november 2016 heeft de gemeenteraad besloten om een brug over de Damse Vaart (Kaai) in Sluis financieel mogelijk te maken. Wij vragen ons af of voor een dergelijk bouwwerk een omgevingsvergunning noodzakelijk is en of de huidige bestemmingsplanvoorschriften een dergelijk bouwwerk toelaten.

Daarom stelt de SP Sluis aanstaande woensdag, tijdens de commissie vergadering de volgende technische vragen  aan Burgemeester en Wethouders:

1 Is het aanleggen van een brug over de Damse Vaart, ter hoogte van de Kaai, in Sluis vergunningplichtig?

2 Verzet het geldende bestemmingsplan zich niet tegen een dergelijke bouwwerk? Zo ja welke procedure dient gevolgd te worden om de realisatie van de brug dan wel mogelijk te maken?

Indien het bruggetje inderdaad vergunningsplichtig is, vraagt de Fractie van de SP Sluis zich af, wat voor financiële consequenties dit voor de bouw van het bruggetje kan hebben.