Vaste Kamercommissie van Infrastructuur en Milieu

19 november 2016

Vaste Kamercommissie van Infrastructuur en Milieu

Brief dorpsraad IJZENDIJKE over Lijnbus

misschien op agenda dd 8 december 2016.

Woensdag 16 november kwam de dorpsraad IJzendijke weer bij elkaar en jammer genoeg staat nog steeds de bushalte buiten IJzendijke op de agenda.

Nog steeds is de dorpsraad aan het vechten om de bushalte in het dorp te krijgen. Misschien wordt de brief van de dorpsraad, met het verzoek de bushalte te verleggen, op de agenda van 8 december 2016 geplaatst van de Vaste Kamercommissie van infrastructuur en Milieu.

Onze voorzitter Rudy Eversdijk was woensdag aanwezig op de vergadering en heeft een verzoek aan Eric Smaling, SP tweede Kamerlid,gedaan, om dit verzoek ook echt te laten behandelen.

Rudy Eversdijk trekt zich dit persoonlijk aan omdat ondanks alle beloftes die gedaan zijn door o.a de minister loopt de dorpsraad steeds tegen onwillige instanties aan zoals de provincie en ook connexion de vervoerder. In de Vaste Kamercommissie van Infrastructuur en Milieu, van aanstaande 8 december, zou misschien de brief van de dorpsraad worden behandeld. Wat mij echt zorgen maak is het woordje; “misschien”. Ik hoop echt dat Eric Smaling iets kan doen voor deze inwoners, oudere mensen meer dan een kilometer laten lopen naar een onveilige halte dat kan echt niet.

Met vriendelijke groet,