SP wil geduld hebben voor Archeologisch museum in Aardenburg

22 oktober 2015

SP wil geduld hebben voor Archeologisch museum in Aardenburg

De vestiging van een archeologisch museum in het voormalige stadhuis in Aardenburg is een prima idee, dat alle kansen verdient.

Het Sluise college moet het stichtingsbestuur daarom wat meer tijd geven om geld bij elkaar te sprokkelen. Dat vindt de fractie van de SP in de Sluise gemeenteraad.

De stichting Archeologisch Museum Zeeland wil het bestaande museum, aan de Marktstraat, verhuizen naar het oude stadhuis en daar fors uitbreiden tot een provinciaal museum. De begroting laat echter nog een gat van zo'n 330.000 euro zien. B en W Sluis willen eigenlijk nog dit jaar een knoop doorhakken over de voortgang van het plan.

Subsidie

Volgens het stichtingsbestuur wordt echter in februari duidelijk of een subsidieaanvraag bij de Bankgiroloterij van 250.000 euro wordt gehonoreerd. De SP vindt dat daarop gewacht moet worden voordat er een besluit valt, laat fractievoorzitter Rudy Eversdijk per brief weten aan B en W. Hij vraagt ook aan het college om nog eens te kijken of er Europese subsidie valt los te krijgen voor het museum.

B en W antwoorden later op de vragen van Eversdijk.