Bezoek van Tweede Kamerlid Eric Smaling

13 mei 2015

Bezoek van Tweede Kamerlid Eric Smaling

Foto: SP

Op 12 en 13 mei bracht ons Tweede Kamerlid Eric Smaling woordvoerder  milieu en ontwikkelingssamenwerk-ing)  een bezoek aan Zeeland.

Gisteren,12 Mei, was hij te gast bij de afdelingen Middelburg en Vlissingen, waar hij onder andere de Sloecentrale  (gas gestookt) bezocht.

Vandaag, 13 mei, kwam Eric naar Sluis. Tegen halftwee zette hij voet op Zeeuws-Vlaamse bodem.

Daar werd hij opgepikt door Rudy, die met hem een tochtje over het grondgebied van Sluis maakte. Ze bezochten onder andere  de hoogbouw in Cadzand, die reden is voor het wegblijven van dagjestoeristen.  Het  Zwin, een nieuw natura 2000 project.  De kern Retranchement, waar plannen zijn om een nieuw supermarktje en een aantal boetiekjes te bouwen.

Na de rondrit gingen ze naar Oostburg, waar een gesprek met onze burgemeester plaats vond. Na het gesprek nog even een aantal knelpunten laten zien (o.a. het openbaar vervoer).

Daarna moest Eric weer de Westerschelde Ferry nemen om vanuit Vlissingen met de trein huiswaarts te keren